Kako Započeti Posao Preko Interneta

posao preko internetaScenario:
Upravo ste ostali bez posla. Svesni stanja u našem društvu ali i u svetu uopšte, prestali ste da gajite iluzije da ćete u dogledno vreme pronaći poslodavca kome će trebati baš vaše usluge, hitno vam je potrebno rešenje i bilo kakav izvor prihoda. Imate internet, računi stižu…
Ovo je obrazac koji se može primeniti na većinu radno sposobne populacije danas. Naizgled bezizlazna situacija, ni malo naivna. Kako je prevazići ?
Na žalost, u ovom članku vam neću listati moguća rešenja, jer to su putevi kojima je već neko prošao, i sasvim korektne savete već ionako možete dobiti na Internetu. Umesto toga, mislim da je važnije da još jednom napomenem greške koje se čine prilikom odabira i započinjanja posla preko interneta i da ukažem na moguće stranputice.

SAJT PO SVAKU CENU
Odmah na početku povucite kočnicu. Nemojte istog trenutka kupiti domen, zakupiti hosting i platiti nekoga da vam podigne sajt. Ako učinite nešto tako, već ste načinili jednu grešku i zakoračili u pogrešnom pravcu. Tu mogućnost koju sada imate pred sobom zamislite kao projekat. Vaš lični projekat, i potrudite se da, kada je već vaš, on ispuni sve vaše kriterijume još u fazi razrade. Dajte Vašem projektu ime. Neka se ime odnosi na oblast kojom želite da se bavite i uslugu koju želite da ponudite. Ovo je sasvim sigurno pogrešan trenutak za podizanje sajta. Završite najpre planiranje vašeg projekta i nemojte kupovati domen u ovom trenutku. Kasnije u tekstu ćemo vam pojasniti zašto je to jako bitno.

projektŠTA TREBA DA IMA VAŠ PROJEKAT
Recimo da ste se odlučili da se bavite prodajom preko Interneta, i želite da otvorite Internet prodavnicu. Dobra ideja. Hajde da vidimo šta ćete prodavati, ko su vam potencijalni dobavljači, kakve su cene koje dobijate od dobavljača, dodajte porez na dodatu vrednost, troškove transporta, fiksne troškove. Pokušajte da izvedete probnu računicu tako što ćete da odaberete ključan artikl, formirati mu cenu i pokušati da na internetu kod konkurencije pronađete taj isti artikl. Da li ste konkuretni? Da li možete da se takmičite? Ko su vam konkurenti? Pronađite odgovor na sva ova pitanja. Ukoliko, makar na jedno od ovih pitanja nemate odgovor, potražite drugo rešenje.

 

IMATE PROIZVOD, KONKURENTNI STE !

Odlično! Očigledno ste zakoračili u dobrom pravcu. Imate proizvod, imate dobru nabavnu cenu i konkurentni ste. Sledeći korak je da pametno i vispreno odaberete naziv vašeg budućeg sajta. Postoji još par uslova koje bi trebalo da obavezno proverite pre nego kupite domen. Najbitniji je ključna reč. Ključna reč je reč  je reč ili fraza koju posetilac ukuca u pretraživač, a on mu zatim ponudi listu sajtova koji su optimizovani za tu ključnu reč. Evo jedne korisne alatke. Ulogujte se na  vaš Gmail nalog i ukucajte u veb pretraživač Google keywords. Ugledaćete prvi ponuđeni link sa liste sajtova pod nazivom  - Google Keyword ToolGoogle AdWords – Evo linka. Ukucajte tu reč ili frazu i proverite kako se ta ključna reč pretražuje. Posebno obratite pažnju na odeljak koji se odnosi na dnevnu posećenost po toj ključnoj reči. Ako ona ima više od 5000 posetilaca na dnevnom nivou, na dobrom ste putu. Kada ste već na toj stranici, proverite i ostale fraze koje će vam google keyword tool ponuditi. To možete kasnije da iskoristite prilikom optimizacije kategorija na vašem budućem sajtu.

kljucna recNAŠAO SAM KLJUČNU REČ, ŠTA DALJE?
Pokušajte da pronađete domen koji je slobodan i sadrži vašu ključnu reč. Idealno bi bilo da postoji slobodan domen koji sadrži samo vašu odabranu ključnu reč, ali za svaki slučaj budite spremni i na određene kompromise u vidu dodavanja još jedne reči uz tu koju ste odabrali.  Sledeći korak je kupovina domena i hostinga. Ne morate previše sredstava da izdvojite za hosting, sasvim je dovoljan onaj koji vam omogućuje jednu MySql bazu, email, ftp pristup. Ukoliko ste sajt namenili domaćem tržištu, planirajte da ima ekstenziju na  „rs”. Google je već neko vreme geo locirao svoje servere tako da će blagonaklonije gledati na nacionalne domene. Čini se kao dobra ideja da uzmete i server koji se nalazi u državi u kojoj je registrovan domen.

ODABIR CMS-a, PLANIRANJE IZGLEDA STRANICE
Wordpress i Joomla su najpoznatije CMS platforme. Za početnike uglavnom je najbolji izbor jedan od ova dva CMS-a. Laki su za instalaciju i na Internetu postoji odlična dokumentacija koju bi valjalo da proučite. Dobro isplanirajte naslovnu stranicu sajta. Osmislite logo, službeni email, strukturu kategorija i statičnih stranica. Nemojte ovo uraditi na brzinu i nestrpljivo, jer ovo je presudan trenutak. Dobro bi bilo da sajt najpre podignete na lokalu koristeći neki od servera tipa Wamp ili Xampp, pa onda tako podignuti sajt postavite na server. Ukoliko se odlučite da na lokalu podignete sajt, možete i početi sa unošenjem podataka. Uvek je lakše raditi najpre na lokalu, bar dok se ne naviknete na templejt i ne ovladate potpuno CMS-om.
Kada je sajt na Internetu, nije dobra ideja menjati templejt, strukturu i izgled sajta uopšte. Google je već sigurno pronašao vaš sajt, pokupio neke stranice i upamtio ih u svom indeksu. Tako ćete izbeći greške. Zatim, polako počnite da unosite opise i ključne reči svake stranice i tada već radite na SEO vašeg sajta. Ali, to je već sasvim druga tema, možda nekog od sledećih postova na ovom blogu.

Leave a Reply

  

  

  


− five = 0

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>